Og hvori består faren ved de lavere omdrejningerhaderslev1234 skrev:Det er ikke nok omdrejninger på kap/geringssav og vi har sku ikke råd til at miste nogle gode rådegivere her i forummet, så brug vinkelsliberen og tænk på sikkerheden!

Og hvori består faren ved de lavere omdrejningerhaderslev1234 skrev:Det er ikke nok omdrejninger på kap/geringssav og vi har sku ikke råd til at miste nogle gode rådegivere her i forummet, så brug vinkelsliberen og tænk på sikkerheden!
haderslev1234 » 16 Jan 2012, 22:51 skrev:Det er ikke nok omdrejninger på kap/geringssav og vi har sku ikke råd til at miste nogle gode rådegivere her i forummet, så brug vinkelsliberen og tænk på sikkerheden!
Nej, der er en britte, som var så uheldig at klingen sprang...Bjarke J » 17 Jan 2012, 07:46 skrev:På den anden side, så er en vinkelsliberskive ret let gods, og skulle den sprænge er den nærmest kun farlig hvis mikke har sikkerhedsbriller på (og det har man jo, ikke?). Den flyvende vinkelsliber der ind imellem er resultatet af en ødelagt skive slår til gengæld rimeligt hårdt...
Der såmænd nok ingen fare ved lave omdrejninger... Men derimod at eksperimentere med at montere en "ukurant"Albert » 16 Jan 2012, 23:09 skrev: Og hvori består faren ved de lavere omdrejninger
klingen sprang, så maskinen slog ind i maven på mig. Den revnede i klingen. Så jeg troede jeg godt kunne skære videre bagefter. Der opdager jeg jo gnisterne på maven, og stopper, og ser klingen er ødelagt, og det samme var mit maveskind.haderslev1234 » 17 Jan 2012, 10:12 skrev:Okay føj for den.. Når du mener klingen sprang - røg den af eller var det stumper og stykker der fløj rundt ?
Ja, det er et rigtigt farligt stykke værktøj!