Flemming DJ » 18 Jan 2012, 08:59 skrev:Nu kan frk. Rosenkrantz-Theil være citeret ude af sammenhæng, men det er da noget ensidigt bare at fokusere på jordvarme.
Det er jo fuldstændigt urealistisk for mange, gamle boliger at skifte til jordvarme - skal de så bygge nyt hus for at få en passende isoleringsgrad (og gulvvarme) + grave hele haven og gården op for at lægge slanger?!
Hmmmmmmmm.... Hvis det er det eneste forslag, så skal der vist fintænkes - i den grad.

Mon ikke det har noget at gøre med at staten er rådført af en stor el leverandør, som ville sikre sig at vi dansker fremover er nød til at bruge strøm...
Sjovt nok har jeg oplevet lidt af det samme i byggebranchen, hvor Energistyrelsen ikke vil godkende et produkt som isolere ca 65% bedre end den alm isolering. Men her er der tale om at staten, har dansk brandteknisk institut til at rådgive omkring isoleringsbrandfare, igen har dansk brandteknisk institut et meget tæt sammenarbejde med Rockwool.
Nu skal det lige understreges at nævne produkt overhovedet ikke kan brande... Nej dansk brandteknisk institut & Rockwool har valgt, som det eneste land i EU, at inddrage en speciel paragraf som betyder at nævne produkt ikke kan blive godkendt, da den afgiver lidt vanddampe i dansk brandteknisk institut's brandtest, og det må den ikke iht den paragrafh..
Og gæt engang, hvem der har fået den indført...
Jeg har har tegnet et forslag på et 1.plans hus på 9x18 meter, hvor jeg har en u-værdi på 0,08 på ydervæggen, svarende til kravet til passivhus...

men det bedste er at jeg ligeledes har regnet udgifterne ud på opbygning, og holdt denne nye konstruktion op imod en fuldmursvæg på 41 cm.. Prisforskel 220.000,- + moms...BILLIGERE

og bemærk at den konstruktion er meget bedre isoleret...
Min mening, er at Staten, overhovedet ikke har en finger på pulsen, de kan godt være at de mener selv at de har det, men problemet er at de har "nogle rådgiver" som kan se alle fiduserne for nogle af de store firmaer... Ak ak

Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge...
www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø