Jeg har et næsten nyt hus på ca 160 m2 i et plan med gulvvarme over det hele.
Lige nu kører jeg med en lille Atmos brændekedel, en 1000L akkumuleringstank og en 60L varmtvandsbeholder som tager fra tanken og supleres med støm. Det har egentligt fungeret fint, men jeg har ikke længere adgang til træ, ville godt spare på strømmen og tænkte at jeg ville gå over til et pillefyr for at få det bare lidt mere mageligt.
Jeg har derfor købt en Blackstar 10, men har pludselig fået "kolde føder" eller rettere er jeg blevet bange for at jeg kan gå hen og få det.
For det slog mig (desvære måske lidt for sent) Jeg skal vel have en eller anden form for buffertank for at få gulvvarmen til at fungere med et pillefyr og hvordan, Eller????

Min plan er at få et par solfangere monteret når der kommer lidt mere luft i økonomien. Jeg har en 400L Cyllindertank med 2 spiraler som min plan var at koble til pillefyret og så senere koble solfangerne ind over den nederste spiral. For så at droppe 60L V.V-beholderen.
Men jeg er vel er nød til at lade pillefyret starte op for at lave varmtvand og så "buffer" noget til gulvvarmen for så at lade fyret slukke igen. For mit forbrug til gulvvarmen er vel for lille til at fyret kan køre i normal drift..
Jeg er vist blevet lidt rundforviret