Jeg ville seriøst henvende mig til et sted, hvor man ved hvad maling er og hvad det kan holde til . f. eks ved nogen museums folk... ala den slags håndværkere der arbejder ved f.eks. den gl. by i århus.. De har den fornødne viden (og de er mere end villige til at give viden fra sig, hvis man spørger dem pænt og viser interresse). eller også nogle gl. pens. malermestre.
Min fornyligt afdøde onkel havde en opskrift på hvad han malede vinduerne med i hans hus... De vinduer var absolut ikke nye. De var fra da huset blev bygget i 1887. så.. det. Men, nu er han jo død, så jeg kan desværre ikke spørge ham om hvad maling han brugte. Men, han kendte ski den opskrift...
Det kan da godt være det lyder lidt nostalkisk og om noget fra en svunden tid..
Jeg giver i hvertefald michaelk ret. Tal med nogle malermestre om. det... de vil hellere end gerne hjælpe dig med råd. bauhaus og jem og fix . de vil helst blot sælge dig noget... ???? men, hvad er det så lige de sælger...
Får du så en god opskrift, så kan du da lige komme med den til os...

Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.