Så kommer smeden imorgen tidlig og installere pillfyret, men jeg skal lige ha monteret Trækstabilisatoren i den muret skorsten, så mit spørgsmål er hvor jeg bør placere denne fætter ??
På forhånd tak..
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Havmand » 16 Feb 2012, 13:09 skrev:I den murede skorsten - bare det er under hvor bøsningen til din pillegnasker...
Selv har jeg lavet den dovne
Takker det var sq hurtigt
Men jeg skal lige forstå det... Mener du at placering skal være under røgrøret indgang i skorstenen ??
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Skiveren » 16 Feb 2012, 13:13 skrev:
Takker det var sq hurtigt
Men jeg skal lige forstå det... Mener du at placering skal være under røgrøret indgang i skorstenen ??
Ps sagen er opklaret nu, fejeren er jo min nabo oppe på jobbet , så gik lige ind til ham og fik et råd af ham... Jeg skal i mit tilfælde sætte en små 30-35 cm OVER røgrør.
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Der er jo udbrudt nærmest religionskrige, om hvor en trækstabilisator skal placeres.
Tror dog almindelig konsensus efterhånden er blevet :
Placeres 40 -50 cm over røgrørets indgang i skorstenen, dog mindst 40 cm fra loftet.
Kan dette ikke lade sig gøre, enten pga rørføringen, eller meget lavloftet fyrrum, så
alternativt 40 - 50 cm under røgrørets indgang i skorstenen.
Og under alle omstændigheder, så skal balanceklappen justeres sådan, at stabilisatoren
hele tiden står og vibrerer lidt 'nervøst', selv i forholdsvist stille vejr.
Det betyder i praksis ca 10pa på f.eks en stoker som Baxi, og ca 20-25 Pa på en fastbrændsel kedel.
Der er jo udbrudt nærmest religionskrige, om hvor en trækstabilisator skal placeres.
Tror dog almindelig konsensus efterhånden er blevet :
Placeres 40 -50 cm over røgrørets indgang i skorstenen, dog mindst 40 cm fra loftet.
Kan dette ikke lade sig gøre, enten pga rørføringen, eller meget lavloftet fyrrum, så
alternativt 40 - 50 cm under røgrørets indgang i skorstenen.
Og under alle omstændigheder, så skal balanceklappen justeres sådan, at stabilisatoren
hele tiden står og vibrerer lidt 'nervøst', selv i forholdsvist stille vejr.
Det betyder i praksis ca 10pa på f.eks en stoker som Baxi, og ca 20-25 Pa på en fastbrændsel kedel.
Helt enig med Brandsen der
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain