Jeg syntes der er lidt fordomme og misforståelser der kan trænge til at blive manet i jorden..
Har selv et anlæg med solfangere, Scotte pillefyr, buffertank og.. tadaa: varmeveksler til mit varme brugsvand

Det fungerer aldeles upåklageligt, det varme vand kommer pronto når der er brug for det, temperaturen er sat til 54gr og det holder den, også selv om der trækkes varmt vand fra tre fuldt åbne haner.
Der ud over så har det den fordel at hvis jeg ikke lige har fået piller på, og fyret er gået ud, så skal vi ikke vente i lang tid inden en normal vvb er opvarmet, hos os tager det normalt 15-20 min fra fyret starter og der er et "skvulp" varmtvand i toppen af buffertanken stort nok til et brusebad.
Det er naturligvis en selvfølge at der, (med mindre man har et meeeget stort anlæg) skal være en buffer mellem fyr og veksler.
Her er vedhæftet et øjebliksbillede fra min varmestyring hvor man kan se hvordan det indvirker på buffer temp, og brænder ydelse når der trækkes VV. Det skal også indskydes at når man som Bri_Jac har solvarme så er en gammeldags VVB ikke ligefrem befordrene for solydelsen, her er buffertanken meget bedre, idet den altid er kold i bunden og derfor klar til at modtage varme fra solen når den er der.
Hvis Bri_jacs`VVSer ikke kan få sådan en løsning til at fungere, så skal Bri_Jac måske se sig om efter en anden..