Hvordan sættes den lige sammen med cirkulationspumpen. Jeg forstiller mig at jeg trækker 230V kabel op til termostaten og samtidig strømkablet fra cirkulationspumpen. Eller hvordan virker det?
Det er denne her:
Elektronisk termostat.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Så vidt jeg husker, trækker du bare fasen fra ledningen til cirkulationspumpen op gennem termostaten. Jeg kiggede også på diagrammet et par gange inden jeg fandt ud af det
nemlig, nullen (den blå) køres ubrudt fra stikkontakten til pumpen. Fasen (den brune) klippes over, og kobles gennem termostaten... Den har sikkert 3 klemmer: C,NO,NC
C=Common, altså "fælles" Den skal den ene ende monteres i, den fra stikkontakten hvis det skal være helt fint, men har ingen praktisk betydning...
NO=Normally Open.
NC=Normally Closed.
Den ene af disse har forbindelse til "C" når temperaturen er OVER setpunktet, men ikke når den er UNDER.
Den anden er omvendt, hvilken du lige skal bruge er jeg ikke helt 100% på, men prøv den ene, hvis det virker "modsat" så flyt ledningen til den anden... Eller mål efter hvis du har en gennemgangstester... ;-)
Nej, det er ikke særligt indviklet, men hvis du ikke ved noget om strøm anbefaler jeg du holder snitterne fra det og ringer til en elkyndig der kan hjælpe dig
Hvis jeg er i tvivl om den slags, plejer jeg at bruge ladeapperatet til bilen og en prøvelampe/12v pære. Så er man da sikker på ikke at brænde noget af eller komme i stødet