Hej HavmanHavmand » 06 Mar 2012, 07:58 skrev:Din afgang fra fastbrændsel lader du gå ind i siden af akku, som den gør nu...
Så laver du i top af akku et kryds på ekspansionsrøret...
Der lader du pillefyret gå ind, og køre igennem over til automixen...
Så får du udnyttet varmen i tanken optimalt... Hvis du tager vandet i siden, som på din tegning, vil der altid stå mellem 150 og 200 liter vand i toppen som du ikke udnytter...
Og hvis jeg var dig, ville jeg på begge kedlers afgang montere en klapkontraventil, så vandet ikke løber baglæns i kedlen...
Den fik jeg ikke sat på mit anlæg, så min kedel er hele tiden en anelse koldere end akku... Øv godt træet er gratis...
Lad bare din solfangerens spise vandet fra bunden af akku... Det opvarmede vand ligger sig jo i toppen, og fylder op nedefter... Så ved at rykke solfanger i bund, får du mere buffer ud af tanken...
Magnetventil? ... Hvad sker der hvis strømmen går eller ventilen fejler og du har godt gang i kedlen?
Har lavet ny

Ang. strømsvigt ja hvis det sker er Vigasen jo sådan indrettet at blæsemotoren jo ikke køre og træet i kedlen går ud, har et par gange prøvet at fyret blev 95 grader hvor jeg havde tændt op og kommet til at tage strømmen. men ellers har det ikke været noget problem.
Ang dit fyr hvordan har det, det med affaldstræ, tænker søm med mere. Du er nemmelig ikke den eneste der har adgang til gratis træ....

Mit er blandet både skovtræ samt affalds/nedbrydningstræ.
MVH
Willysjeep