På din skitse er "2" af hård sort plastik - man ser det kun når vinduer står åbent. Nr. "1" er også af plastik - dog hvidlakkeret og ses fra indersiden når vinduet er lukket.pejle » 10 Mar 2012, 22:34 skrev:Vel så er der her en profil på 400 serien, kan du ikke lige pege på hvilke dele på vinduet der er hvad. Ved du også hvornår de har lavet om på profilen?
Jeg har nummereret med nummerne 1-3, hvor 1 er ALU
Det med sprosser (primært lodrette) skal jeg gerne lige prøve at vise med et par billeder når jeg kommer forbi en Velfac installation igen.
-Lars
Der er gummilister mellem materialerne og flere af dem ser ud til at være lette at skifte selv da de er presset ned i en fals. Jeg er jo ikke ekspert i vindueskonstruktion men kan ikke se hvor kuldebroen skulle være. For mig ville det være logisk at hvis både 1,2 og 3 var lavet af alu så ville der dannes kondens på indersiden da den hvide ramme "1" ville være meget kold og den varme indeluft derfor kondenserer. Det er muligt det fungerer på andre måder det vil jeg ikke gøre mig klog på. Aner ikke hvornår det startede med at lave det som de gør nu.
Hvad er det for en producent du kender der laver meget tynde lodrette sprosser? Der er da sikkert nogle derude jeg kender dem bare ikke (og hvis nu det er nogle af lav-kvalitetsprodukterne ville det alligevel ikke have været relevant for mig).
Emil