Det er første gang jeg har haft herden af, så jeg var noget loren over hvordan det ville gå når jeg skulle forsøge mig ud i disiplinen "monter herd med ovnkit"

Resultatet blev at jeg droppede ovnkittet, og monterede herden med glasfiberpakninger istedet. Jeg lavede to pakningsringe - én med 10mm snor og én med 5mm snor. Paknigerne blev lagt rundt om kraven på herden, og herden blev monteret på retorten således at 5mm pakningen er presset ned i revnen mellem herden og retorten. 10mm pakningen hjælper med til at få 5mm pakningen ned i revnen, og samtidig hjælper den med til at tætne.
Hvis ellers det er noget som dur' (selvfølgelig gør det det

Jeg har desuden drejet herden lidt så det er blevet bedre udsyn til bålet gennem kighullet, og der er blevet bedre plads til at banke sodringen væk uden at skulle tage herden af. Regner ikke med at det har nogen funktionel eller ydelsesmæssig betydning at herden er drejet lidt. Hvad siger eksperterne??
Jeg har selvfølgelig ikke taget nogle billeder, men står man først med herden i hånden giver det vist helt sig selv hvordan det hele hænger sammen