Her er lige en lille opdatering.
Mit eko 900 har nu kørt siden ca. 1 uge før påske, og efter nogle "begynderproblemer" er jeg nu rigtig glad for mit fyr. Jeg døjede med en del buldren og noget bøvl med styringen, men styringen blev skiftet, og så var der styr på et af problemerne.
Jeg fik at vide at jeg skulle fjerne 2 turbolatorer i fyret, da jeg købte det, og det blev gjort. Jeg måtte skrue rigtig meget op for min røgsuger for at få det til at stoppe med at buldre, så meget at når fyret kørte 100% kunne røgsugeren stort set ikke køre hurtigere. Det hjalp så fyret var næsten lydløst.

Så fik det ellers stort set lov til at passe sig selv, og det har kørt stort set uden problemer overhovedet. Dog har jeg haft en 4-5 alarm udbrændt , men ellers ikke noget.
Jeg har så for noget tid siden købt en føler til røgtemp. og 1 til vvb. Føleren til røgtemp. mont. jeg da jeg fik den og så gjorde jeg ikke mere ved det. Nu har jeg så fået ferie og har brugt lidt tid ved fyret, og så kan jeg se at uanset om fyret kører på 20% eller 100% drift ligger røgtemp. på ca 62-67gr. og når fyret er slukket og helt kold, ligger temp på 42-45gr. Så tog jeg i dag føleren ud af røgrøret og proppede det ind i min fryser, som står ved siden af fyret i 10min. mens det stadig sad i styringen, men temp. faldt kun til 40gr. Hvad kan der være galt, tror i det er føleren eller hvad, for den kan da kun monteres der hvor der står røgtemp. og GRD. Føleren til vvb. som er noget mindre fungerer fint.
Er der evt. et fif man kan bruge for at se om det er føleren det er galt er det noget med monteringen?
Forretsten så har jeg i dag pillet alle turbolatorer ud af fyret, og indstillet røgsugeren til fabriksindstillinger.
Nu buldrer det overhovedet ikke og luxmåleren måler dobbelt så meget lys ved 20% drift.

Skal da lige sige at selv om alle rørerne er ude af fyret, syntes jeg ikke umiddelbart at røgrøret er blevet varmere, så de kommer ikke i igen umiddelbart.
Mvh. En meget tilfreds pillebrænder