svsommer » 17 Jul 2012, 08:59 skrev:
hvis jeg skal have den på hvide plader er det vel personbil men hvad kaldes den når det er gule plader?
Det kaldes en mandskabsvogn og kan kun købes og køres i firma regi og momsen skal trækkes fra (der er ingen afgift på en mandskabsvogn, men en høj vægtafgift)
Men nu kender jeg ikke en T3, men du skriver årgang 84, bliver det ikke en veteranbil efter 25 el. 30 år og så er der vist heller ingen afgift.
Hjemme teori » 17 Jul 2012, 21:17 skrev:
Det kaldes en mandskabsvogn og kan kun købes og køres i firma regi og momsen skal trækkes fra (der er ingen afgift på en mandskabsvogn, men en høj vægtafgift)
Men nu kender jeg ikke en T3, men du skriver årgang 84, bliver det ikke en veteranbil efter 25 el. 30 år og så er der vist heller ingen afgift.
veteran er 35år
vil det sige den kun kan registreres som firmabil? nej vel
Om den skal på gule eller hvide plader, kommer også an på hvad den skal bruges til - for vægtafgiften er ret høj på hvidplade biler i den vægtklasse, jeg ved at en Range Rover årgang midt firser koster ca 12.000 kr årligt i vægtafgift, hvis det er en diesel....
svsommer » 18 Jul 2012, 08:36 skrev:
veteran giver netop mening det er 1/4 vægtafgift og må køre hele året
hvis den er veteranforsikret så må den ikke køre hele året
Men bilen bliver først veteran når den fylder 35 år, hvilket først er om 7 år.....
calle » 17 Jul 2012, 14:19 skrev:Husk hvis du vælger varebilsløsningen, at mandsskabssæderne skal hives ud, gulvet skal bygges op, og der skal afskærmning bag førersædet. Sideruderne til mandsskabsdelen skal have en permanent anordning, der gør, at de ikke kan åbnes.
Venlig hilsen
hvormeget skal gulvet byggesop og afskærmning bag sæde hvor finder jeg mål på det?