Hvis bæstet larmer, støjer og buldrer, så kunne jeg lige så godt blive inde ved konen

Jeg slettede mit indlæg inden du svarede - så derfor kan folk ikke forstå hvad du svarer på.bioservice » 17 Jul 2012, 22:11 skrev:Jo min ven, det er korrekt, men da du kender min kone, så ved du jo også at hendes kolde skulder er mindre tillokkende end fyrets dejlige varme, så jeg har indrettet mig med stol, bord, papir, co2 måler og en frygtelig masse kaffe dernede......![]()
Hvis bæstet larmer, støjer og buldrer, så kunne jeg lige så godt blive inde ved konen
bioservice » 17 Jul 2012, 21:36 skrev:Min holder 77 grader i røgtemp,
65,8 i fremløb,
53 i retur, dette ved 30 % i driftsydelse og røgsugeren yder 32 %
Lux på 22-54
Min brændsel er sat til 20%
Brændsel 1,6
afvejet 1205 G piller
Jeg har alle stænger ude, og trækregulator på 10 mbar.
styringsversion 1,42
Har ikke problemer med bulder eller larm i skorsten.
Hvad måtte du give for en 120 stålforing ?????Spotsy » 17 Jul 2012, 12:39 skrev:ja føj for en opstart. Nu har jeg kunne kørte sommerdrift på fyret siden jeg fik den installeret men det kan jo være at jeg skulle prøve at kører 24 timer og se hvad der sker.
Min buldre stadig men jeg får en ny større stålforing (120mm) i skorsten end den der blevet installeret (100mm). Derfor har jeg ikke rigtigt pillet ved nogle siden. Men efter meget læsning her på forumet omkring Buldren er jeg nu stærkt i tvivl om den problem kommer til livs. Hvis ikke det kan løses så må jeg desværre overvej om jeg ikke skal aflevere fyret og sige tak for den gang... For problemer har jeg /vi (derhjemme) da fået nok af.
Jeg synes også at opstart fasen for den fyr begynder at være ret lang efterhånd og at problemer er der nok af... . Der er ikke meget support at hente fra Ekopower selvom jeg kan forstår at de har travlt. Support skal da være i orden hvis man gerne vil skaffe gode opmærksomhed omkring et nyt produkt. Desværre er det ikke tilfæld med ekopower hvor man tit møder ubesvar email's og hvor kunde oplevelsen på problemet er hele tiden set som tvivlsomt eller ikke passer. Efter at have brugt meget tid og diskusion på dette forum kan jeg personelige konkluder at der er ikke kunne mig det har nogle problemer med den fyr men mange. Og selvom der er ca 150 Ekoheat installeret i danmark hvor de fleste kører problem frit ift Ekopower kan jeg sæt det i perspektiv med de mange indlæg om problemer jeg finder på dette forum. Er vi bare nogle brokrøv her på stokerpro eller er det bare ekopower det ikke lever et produkt /service der er ikke i orden...
Undskyld Andreasbox at jeg har brugt din indlæg for at vise min utilfredshed men det begynder at være nok. Jeg håber at du får løse de problemer du har og glæder mig at høre/læse de fremskridt du får.
Det er sgu godt at der er stokerpro for ellers vil jeg ikke helt hvor jeg skulle hente hjælpe fra :-D
Inden opstart, tømmes Herden for piller, så den starter på en frisk. Du skal bemærke at Lux måleren kun reagere på flamme, ikke på gløder.Andreasbox » 18 Jul 2012, 14:45 skrev:Jeg er kommet til at tænke på noget. I er kommet med en masse muligheder der kan være grunden til mine problemer, men der er ikke rigtig nogen der nævner noget om at ændre på indstillingerne på rensning af fyret.
Det jeg her tænker på er at hvis den tømmer aske ud for ofte så falder bålet vel for meget så den ikke kan holde liv i det og omvendt hvis der går for lang til kommer det igen for højt op.
Hvad siger i til det ??
MortenW » 18 Jul 2012, 15:37 skrev:
Inden opstart, tømmes Herden for piller, så den starter på en frisk. Du skal bemærke at Lux måleren kun reagere på flamme, ikke på gløder.
Siden du spørg. Kan du ikke starte fyret, eller hvad???
Enig...! Var det mig, der havde de problemer med en ny indkøbt vare, var det røget retur omgående.paw » 18 Jul 2012, 16:28 skrev:Hatten af for alle i ekoheatejere, i har da en tålmodighed der slår alt. Hvis det havde været mit fyr der kørte som jeres var det blevet sparket ud og byttet til noget der dur.
Håber da i finder LØSNINGEN, så de kommer til at køre som de er beregnet til.