Jeg ved der sidder nogle Stokernørder her på forummet klar til at besvare alle mine dumme spørgsmål

Jeg er i den heldige situation, at vi skal ud og have vores første fyrrum med indmad

Indmaden bliver en kedel med en løs træpillebrænder, Atmos/Passat enhed på mellem 4 - 24 kW.
Jeg har snakket med skorstensfejeren og han har forhåndsgodkendt min idé til indretning og opførsel, men bare ikke lige skorstenen. Jeg ville have den placeret ude, det ville han ikke. Han mente ikke trækket ville blive godt sådan som vores bygninger er placeret, fred være med det. Vi placere den inde og kan få den til at ramme kip, når den står i det ene hjørne af fyrrummet. Han var egentlig ligeglad med om det var en dobbelt modul eller en med keramisk indmad. Så længe åbningen var rundt om de ø150 - 160 mm.
Så langt så godt. Så har jeg snakket med Isokerne (Scheidel) og Scancore. De var langt fra enige, om hvad det skulle være. Isokerne mente en skorsten med keramisk indmad og en lysning på ø160 mm. Scancore mente en dobbelt modul med en lysning på ø130 mm.
Passat/Atmos har egentlig ikke en holdning til hvilken skorsten det er. De mener, at skorstensfejeren skal spørges og følges...
Så nu står træpille-newbien med alle talenterne og aner ikke, hvad jeg skal gøre...

Nu håber jeg, at en af jer kan hjælpe mig videre. Jeg vil meget gerne at det er en skorsten som jeg kan pudse bagefter.
På forhånd tak!
/AJU