Har nu fået VVB retur routet til shuntventilen, som Zarge har foreslået i anden tråd.
VVB retur.doc
Skitsen viser den faktiske rørføring.
Når VVB retur kommer ind under shuntventilen (1), vil det varme returvand hellere op til shuntventilen end det vil ned for at komme til kedlen. DET VIRKER !! til Zarge.
Sammen med dæmpning af VVB termostatventil - beskrevet i anden tråd - har Baxien nu fået væsentlig mere stabile forhold at arbejde under, og når jeg er på fastbrændsel er lagdeling i akku. endnu bedre end før.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt
men.... hvis huset ikke tager varme, altså alt er lukket.... så render der vel ikke noget vand den vej, og dermed vil din vvb heller ikke kunne varmes op??????? Den situation kan jeg aflæse jeg har her engang imellem, ifølge mine kamstrup målere.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Bigfoot » 22 Sep 2012, 22:08 skrev:men.... hvis huset ikke tager varme, altså alt er lukket.... så render der vel ikke noget vand den vej, og dermed vil din vvb heller ikke kunne varmes op??????? Den situation kan jeg aflæse jeg har her engang imellem, ifølge mine kamstrup målere.
Hvis varmeanlægget ikke aftager varme, vil VVB returvand blot løbe tilbage til kedlen eller akku. I den situation er der selvfølgelig ikke tjent noget ved den ændrede rørføing.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt