veksleren hvorfor???? kører du åben ekspantion på anlægget ved kedlen???
Sådan en Opop kan da godt køre tryk, så kan du spare den veksler der.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Havmand » 02 Oct 2012, 06:57 skrev:Hvad pumper vandet over til gulvvarmen?
Umiddelbart ville jeg sætte pumpen på returstreng og så montere en 3vejsventil til styring af vvb
Jeg køber en Wavin parallel shunt, hvor pumpe er i. Derfor er den ikke illustreret.
Hva for en pumpe mener du? Hvis det er til VVB, er det anbefalet af metro, at pumpen sidder i fremløb!! Jeg havde også til start sat den i retur...
Den med 3 vejs ventil for VVB, har jeg tænkt meget over, men har en svaghed for termostater!! RAVI lukker ved stigende temp, det giver mig konstant varmt vand 24/7, hvilke jeg godt kan lide. Da varmevekslerne i dag er så godt isoleret, vil jeg samtidig ha minimal flow igennem ved "tomgang".
Sådan en Opop kan da godt køre tryk, så kan du spare den veksler der.
Godt set. Jeg har to afdelinger i ejendommen, den gamle og den ny renoveret. I den nyrenoeret, vil jeg ikke blande det gamle møjvand med det nye, derfor vælger jeg veksleren.
..... Også derfor jeg skal have ekspansion på sekundær siden, men knap så stor.
Jeg tænker om pumpen fra gulvvarmeshunten, er nok til at cirkuler vandet rundt, så VVB også kan blive forsynet samtidig?? Altså spare VVB pumpen væk?????