ring » 08 Oct 2012, 17:26 skrev:Det var også derfor at jeg skulle bruge en styring af VVB så den kun er tændt i den "gratis " periode :-)
det er IKKE gratis.... elprisen er væk ja, men den udgør kun de 60 øre pr Kw. De resterende 1.50 pr Kw er afgift, og den skal du stadig betale.
Dit pillefyr laver 1Kw til ca 50 øre.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Hej!
Ikke for at tage modet fra dig, men husk at tjekke om din vaskemaskine og opvasker kan tåle at blive tilsluttet varmt vand.
Det er nemlig de færreste der kan det. Og vaskemaskinen skyller jo med koldt vand. Men der kan fåes en speciel ventil (mener den hedder automix), som kan sættes foran vaskemaskinen, og så giver maskinen koldt vand til skylningerne. Mener den koster ca. 1000-1200 kr.
mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere. http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
thoken » 08 Oct 2012, 18:41 skrev:Hej!
Ikke for at tage modet fra dig, men husk at tjekke om din vaskemaskine og opvasker kan tåle at blive tilsluttet varmt vand.
Det er nemlig de færreste der kan det. Og vaskemaskinen skyller jo med koldt vand. Men der kan fåes en speciel ventil (mener den hedder automix), som kan sættes foran vaskemaskinen, og så giver maskinen koldt vand til skylningerne. Mener den koster ca. 1000-1200 kr.
mvh thoken
Korrekt, men det nævner han nu heller ikke noget om at gøre...
Tak for jeres input. Jeg tror at jeg vil nøjes med at lade opvaske- og vaskemaskine arbejde om natten.
Jeg var ikke klar over at pillefyret laver varme for ca 50 øre/kW. - Så har jeg også lært noget i dag :-)
Men det var en god ide Ring. Desværre så var du lidt misinformeret . Sikkert af en dygtig sælger. :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Korrekt, men det nævner han nu heller ikke noget om at gøre...
Hej!
Undskyld, du har fuldstændig ret
Jeg havde vist lige misforstået det
mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere. http://stokercloud.dk/dev/thoken.html