Hejsa har lige invisteret i en billig generator i onkel harald... Det var "en udgået restvare" så den er ikke på deres hjemmeside...
I døren nævnte ekspedienten at jeg skulle huske at hælde olie på inden start, og at olien skulle være noget bestemt...
Det står der da også på dyret, og "refer to the manual..." problemet er bare at en sådan ikke forefindes i kassen... Selvom den ikke ser ud til at ha være åben eller noget...
Den er magen til denne: http://www.p-lindberg.dk/Soegeside.aspx?ArticleID=65304
Opbygningsmessigt ligner den umiddelbart denne en del, og der skriver de bare SAE10-w40 og det er vel bare "almindelig motor olie" ikke?
Jeg kunne jo spørge i butikken... Problemet er bare at jeg flår hovedtavlen ned hos de gamle kl 7 i morgen tidligt for at skifte den til en ny... Så kunne den jo være meget rar at ha i baghånden...
Det er jo sikkert bare en standard briggs & stratton motor på. Så er det jo ikke svært at slå op på Google.
Alternativt hæld noget plæneklipperolie på :-)
de fleste af de generatorer er med en honda motor af GX typen, eller en kopi deraf.
De kører enten med SAE40 olie, eller også bare en almindelig 10/40 fyldsyntetisk olie. Har prøvet begge dele med gode resultater.
Mineralsk olie er ikke sagen på dem der.... de kører sådan set på alt fra smeltet margarine og derfra... men bare en almindelig 10/40 motorolie. Det dur.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Og hvis den kun skal køre et par timer,så er det jo ligemeget;)
Tager jo.ikke.lang tid at skifte en tavle;)
He.
Men du går npk ikke helt galt i byen en en 10w40. Det er trods alt en ny maskine:)
PeterMA » 20 Oct 2012, 20:58 skrev:Og hvis den kun skal køre et par timer,så er det jo ligemeget;)
Tager jo.ikke.lang tid at skifte en tavle;)
He.
Men du går npk ikke helt galt i byen en en 10w40. Det er trods alt en ny maskine:)
Tjoeh... det er en gammel landbrugs-støbejerns fanden, og stikledningen skal trækkes retur og flyttes, samt generelt ryddes op i installationerne, så jeg bilder ikke mig selv ind at jeg kan klare det på meget mindre end en formiddag... ;-)
Jeg har noget finer Shell Helix 10w40 fuld syntetisk til at stå... det får den sgu en snaps af...
Zarge » 20 Oct 2012, 21:04 skrev:
Tjoeh... det er en gammel landbrugs-støbejerns fanden, og stikledningen skal trækkes retur og flyttes, samt generelt ryddes op i installationerne, så jeg bilder ikke mig selv ind at jeg kan klare det på meget mindre end en formiddag... ;-)
Jeg har noget finer Shell Helix 10w40 fuld syntetisk til at stå... det får den sgu en snaps af...
Altså;)
Ikke skrive om alt det fusk;)
Det kan være at nogen læser med.
Men giver dig ret, hellere være godt forberedt, end at stå.pg ligne en klovn;)
Zarge » 20 Oct 2012, 21:04 skrev:
Tjoeh... det er en gammel landbrugs-støbejerns fanden, og stikledningen skal trækkes retur og flyttes, samt generelt ryddes op i installationerne, så jeg bilder ikke mig selv ind at jeg kan klare det på meget mindre end en formiddag... ;-)
Jeg har noget finer Shell Helix 10w40 fuld syntetisk til at stå... det får den sgu en snaps af...
Det er enten en GX270 eller 390 der sidder på. 270'eren skal have 1.1 liter, og 390'eren skal have 1,4 liter
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
PeterMA » 20 Oct 2012, 21:08 skrev:
Altså;)
Ikke skrive om alt det fusk;)
Det kan være at nogen læser med.
Men giver dig ret, hellere være godt forberedt, end at stå.pg ligne en klovn;)
Men så god arbejdslyst i morgen:)
Bare rolig, den er sku officiel nok... Det er bare den eneste dag jeg har tid til at skifte skidtet...