Jeg har fundet ud af at den nye "forsyningssikkerhedsafgift" gælder alle biobrændsler.
Piller, brænde og halm.
Men den gælder jo kun for brændsel !
Ikke for strøelse. f.eks til heste.
Så i fremtiden skal min gyngehest gå på strøelse fra maris
Nej helt seriøst. Jeg tror simpelthen ikke ikke på loven bliver genemført i sin nuværende form. Ikke engang politikkere har lov til at være så dumme.....
triumph » 24 Oct 2012, 18:47 skrev:Jeg har fundet ud af at den nye "forsyningssikkerhedsafgift" gælder alle biobrændsler.
Piller, brænde og halm.
Men den gælder jo kun for brændsel !
Ikke for strøelse. f.eks til heste.
Så i fremtiden skal min gyngehest gå på strøelse fra maris
Nej helt seriøst. Jeg tror simpelthen ikke ikke på loven bliver genemført i sin nuværende form. Ikke engang politikkere har lov til at være så dumme.....
Man bliver tit forbavset
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !
Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
... jeg køber bare én ( 1 ) el- radiator i haraldskrald til 87,- dernæst fortælle jeg kommunen at jeg opvarmer med el-varme ... ... el- er fritaget for forsyningsafgiften idet "de" betaler så mange afgifter i forvejen ... ... vupti ...
Grevens » 24 Oct 2012, 18:55 skrev:... jeg køber bare én ( 1 ) el- radiator i haraldskrald til 87,- dernæst fortælle jeg kommunen at jeg opvarmer med el-varme ... ... el- er fritaget for forsyningsafgiften idet "de" betaler så mange afgifter i forvejen ... ... vupti ...
der vil jo så komme et gebyr for ændring af BBR i det tilfælde.... men ja, jeg overvejer bare at tage mit ellegeme i vvb som varmekilde, og så bare bioenergi som 2. prioritet
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Præcis ligesom disse varmeapparater: http://heatball.de/
Nogen ville nok sammenligne dem med en 60W glødepære, men nej,nej.. Det er et varmeapparat med 5% biprodukt i form af lys.
Der er mange veje til Rom - man skal nogen gange finde en af de længere....
Som allerede nævnt i en anden tråd, så giver vi os vel bare til at fyre med korn i Baxi'en,
det er jo ikke brændsel
Som allerede nævnt i en anden tråd, så giver vi os vel bare til at fyre med korn i Baxi'en,
det er jo ikke brændsel
enig
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
Jeg er nu glad for min Morsø 2BOU og mine træer
Min lille MGM spiser for 7,5kr pr dag indtil videre så når afgiften kommer kan det være det når en 10er.
Klaus » 25 Oct 2012, 07:29 skrev:Jeg er nu glad for min Morsø 2BOU og mine træer
Min lille MGM spiser for 7,5kr pr dag indtil videre så når afgiften kommer kan det være det når en 10er.
afgiften vil også ramme piller til strøelse, de går ind under samme import regel. Vi bruger det selv og jeg har allerede rodet lidt i det