Hej igen.
Efter en lidt længere pause, er jeg så tilbage igen. Nu er det jo godtnok blevet fyringssæson skal jeg love for. Og det har allerede betydet et pænt indhug i "fars" træpillelager

. For 1 1/2 måned siden var skorstensfejeren forbi og han var da godt tilfreds for det tidligere varmesystem var der ikke andet end bøvl med (Stoppet skorsten m.v.)
Nå men jeg må jo nok se at komme til sagen: Min Woodybrænder + Opop 418H kører bare

. Jeg har endda sat kedeltemperaturen op til 65 grader uden at kedlen "koger over". Men det er ikke dér mit lille problem er. Næ nej: Jeg synes at al asken har det med at ligge sig alle andre steder end i askeskuffen....hvad er nu det for noget? Så hvergang jeg åbner akselemmen vælter det ud med aske i hele kælderen. Og fruen er ikke særlig begejstret over sort vasketøj..

Så egentlig ville jeg bare spørge om der er nogen der kan give et godt råd til en støvsuger eller lign. der kan håndtere varm aske uden brug af poser m.v.? Jeg har forsøgt mig med en poseløs støvsuger og sådan en askespand med et rør og det l... virker ikke. Støvsugeren smider bare det hele ud igennem filteret og så bliver "lillemor" sq sur.....
Så derfor er alle forslag er velkomne.
Mvh. Thomas