Man undres af og til over at sådanne ting kan hænde for folk med alle mulige fine autorisationer, ligesom den mekaniker, der glemte en o-ring i hydrauliken på det Dash-8 fly der så elendigt mavelandede i Kastrup.
Havde en anden autodidakt gjort noget lignende, ville man ryge lige lukt i spjældet med alle mulige hånlige tilråb fra omverdenen om elendig amatør osv.
Jeg har en ide om at arbejdet, der bliver udført, bliver ikke meget bedre end den udførendes evner og ansvarsfølelse rækker til.
Hvis kaff-tiden og akkorden er vigtigere end arbejdets korrekte udførelse, ja så bliver det derefter.
Nu tror jeg ikke en hel masse på den med o-ringen, det lyder helt usansynligt, at en o-ring skulle stoppe olie tilførsel under højt tryk.
Det var nok mere "belejligt" at hænge aben på en mekaniker og så få det til at ligne et hændeligt "uheld". Flymekanikere er særdeles omhyggelige og glemmer ikke noget, der er specielle procedurer for alt.