Købt ford cmas dec. 2006 , herefter fået rustcheck i november/start december hvert år.
sidste check aug. 2011, da forhandleren syntes de var så flinke at stemple og lave checket et par måneder før, så behøvede jeg ikke at komme forbi i slutningen af året.
Her skød jeg så garantien af, da jeg så først besøgte ford næste gang nov. 2012, og de lavede skam rustcheck og så slettede de markeringen igen med henvisning til side 1, i håndbog som forklarede du skal lave det mindst hver 12. måned efter første indregistrering eller evt. senest 12 måneder efter sidste stempel.
Værkstedsfører var så fræk at forklare han 2 ud af 3 gange måtte forklare historien om stempel og de 12 måneders vedligeholdscheck, og syntes den var sjov og så helt fjoget ud når han forklarede det. dumt nok, fik jeg ikke spurgt hvad han gjorde 1 ud de 3 gange. der må kunden havde fået hjælp alligevel.
Værkstedsfører forklarer så yderligere at de op til 2011, har givet kunder elastik og givet dem 3 måneder at flexe på i deres rust garanti vedligehold, den havde de så droppet nu.
Jeg mente forhandleren endda sendte breve ud før denne rust garanti skulle checkes i starten (har været hos dem siden 2004) og dette var så ny procedure og forklaring var, de så aldrig havde gjort dette omkring rustcheck men kun på service.
Forklaring var fra værkstedsfører at folk altid kom ned senest 12 måneder efter sidste service, da de ellers overskred deres service aftaler, så når de indkaldte til service så lavede de alligevel årlige rustcheck. problemet er jo så bare hvis ens kørsel mønster er uregelmæssigt og at laver de rustcheck hver gang man kommer derned og bilen så ikke bruges i længere tid og man ikke kører derned præcis 12 måneder efter, så ryger værkstedførers forudsigelse om kundens brugsmønster.
Jeg ringede til Ford Danmark, og de var overrasket over forhandlernes håndtering, især fordi de personligt godt kunne varetage evt. garanti på rustcheck selvom jeg havde trukket den endnu en gang 3 måneder, og fordi jeg jo havde købt de første 3 biler hos dem siden 2004. så Ford DK mente at de nok burde behandle deres kunder bedre. Men jeg lod forretningen forblive i deres opfattelse af en dårlig kunde service med henblik på tidligere fortid og deres elastik politik ændringer.
Jeg mistede i hvert fald denne rust garanti efter 6år nu, og Ford mistede en kunde primært på grund af dårlig kundeservice, ikke fordi jeg godt kunne se, jeg nok burde dobbelt checke denne 12 måneders regel og have det i google kalenderen, virkeligheden er bare ikke altid at vi mennesker husker det og skriver det i en kalender altid.
Ville i have accepteret det forhold? udfra 8 års forhandler service og fremtidige service og rep hos dem, ville i afvise kunden og grine af dem når i forklarer den oversete firma politik omkring garanti vedligehold?
Kan man tilbyde garanti med forbehold? udover de 6 måneder i DK? (de sidste 18måneder er jo reklamationsret).
Så når Ford giver dig 12 års rust garanti , så kan de også annullere den fordi de rykker dato'r i bogen fordi de stempler ved hvert besøg, Kan de annullere denne når de ikke selv gør kunden opmærksom på at garanti kan mistes på sådanne uopmærksomhed?
Nå, langt indlæg. Måske kan nogen bruge det til noget og måske få markeret i kalenderen at jeres rust check på en ny vogn skal dobbelt checkes omkring regler for vedligehold, hvis i altså ikke indkaldes per automatik