Dyrehavevej skrev:Jeg ved ikke hvad Karsten går og tryller med på værkstedet, og om det er til hele linien eller kun R15´eren.
Merprisen er i forhold til alle de tilsvarende stokere, der er på markedet. Jeg er ligeglad hvad farve min varmekilde er.
Flunk, det er ting som sodringen, røg i tanken, sod på siderne i kedlen, der er de primære områder.
Virkningsgraden er sikkert fin som den er.
Så meget dyrere er den vel ikke i forhold til twinheat, ksm, baxi, passat osv.
Sodring lider jeg som sagt ikke af.
Røg i tanken forstår jeg ikke, med mindre den ikke slutter helt tæt. Dog har vi jo 2 forskellige kedler.
Sod på siderne tyder på en dårlig forbrænding og lavt forbrug, og burde kunne ordnes ved at finindstille. Ellers skulle den forhåbentlig blive bedre når der kommer mere forbrug. Hvad kører den pt. med i ydelse?
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
Min kører omkring 30-50 % i ydelse pt. Den er mørk indeni, men også grå, som jeg er fint tilfreds med på denne tid af året. Jeg har en kammerat med en 15 men har ikke kigget ind i den efter han skiftede til træpiller, men måske jeg skulle køre en tur derud og lure.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
Ja, det må du egentlig meget gerne.
Prøv at skrabe med ild-rageren på siderne i kedlen.
På hedestokers hjemmeside står der : 1mm sod på kedelfladerne giver et varmetab på hele 8%
Det forstår jeg nu ikke helt - man skal jo også have en ordentlig røgtemp, og det er vel DEN man også kan aflæse effekt-tabet på - er røgtemp høj, fyrer man meget for fuglene, eller hvad ??
Jeg har ikke renset siderne i min de sidste par måneder, og har da mindst den ene milimeter sod - men røgtemp er stadig ikke andet end 140 når den kører ved 100% - så så kan det vel ikke betale sig at rengøre. Eller hvad ? Nogen der har kommentarer til dette ?
mvh
Allan
Vil da også mene at hvis røgen ikke er varm må den da gå i vandet.
Men det er jo ikke sikker den kedel som Dyrhavevej/Hedestoker henviser til har et justerbart bypass spjæld som en Benekov !?