Det er en kombinationcalle skrev:
Ok. Så blev jeg så klog. Troede, at den dersens maskimekaniske semirensefætter i Scotten var en skraber, men der tog jeg så fejl![]()
Venlig hilsen

Det er en kombinationcalle skrev:
Ok. Så blev jeg så klog. Troede, at den dersens maskimekaniske semirensefætter i Scotten var en skraber, men der tog jeg så fejl![]()
Venlig hilsen
calle skrev:
Venlig hilsen
Skaber turbolens i røgen - så den bliver længere tid i kedlen = bedre udnyttelsecalle skrev:Hvad er det egentlig, at turbolatordelen gør ?
Venlig hilsen
Nej - røgtemp. er stadig væsentlig lavere på en Semirens kedel end på en standard Blackstar - ca. 25-50 procent lavere.calle skrev:Jamen hvis man skruer op for blæseren, som jeg har læst, at man gør på Scotten med semirens, er man så ikke ligevidt ?
Venlig hilsen
Hvad er din røgtemp. nu ?, - og har du haft problemer med kondens før ?calle skrev:Ja så kan jeg godt opgive et fyr med rens, for min røgtemperatur er i forvejen meget lav, og der skal vel i princippet være lidt temperatur på røgen, selv om der er isokern i skorstenen - eller hvad ?
Venlig hilsen