Jeg kan godt se at det katalog du henviser til er væsenligt billigere. De priser tror jeg ikke jeg kan skaffe grej til her i nærområdet - muligvis fordi NJ sidder på en stor del af markedet. Deres priser er sikkert billigere hvis man er håndværker og lejer hos dem ofte men det er jeg jo ikke. Der er et andet mindre udlejningsfirma men deres priser er ikke ret meget billigere - i hvert fald ikke da jeg skulle leje et motoriseret pælebor for et par år siden. Jg vil dog lige undersøge hvad de skal have for deres minigravere...jeg kan nemlig huske de lavede et ok weekendtilbud hvor jeg lånte det fredag kl. 15.00 og afleverede det tidligt mandag morgen. Fik det til lidt under 2 dages leje tror jeg nok. Deres udvalg af maskiner er langt mindre men mon ikke de har en minigraver der kan løse mine opgaver - det er jo ret meget en standartvare jeg skal bruge.Landlyst » 19 Aug 2012, 08:40 skrev:Puha sad lige og bladrede lidt i det NL katalog.....Fork i hel.... så ka jeg skisme godt forstå du synnes det kunne være en fordel at købe...
Men det vil skisme undre mig meget at det så er den pris de reelt lejer ud til, for så bliver det dælme dyrt at drive forretning....
Mht. tidsforbruget så er jeg ret meget GDS og kan lave det meste. Jeg har imidlertid kørt rundt med en Staldkat en dag og det tager liiige nogle timer at blive dus med den og det forventer jeg også det gør med en minigraver. Den tid jeg kommer til at bruge på projekterne bliver derfor også noget længere da det er nye opgaver og jeg ved per erfaring at ting altid tager længere tid end forventet ved renovering. Jeg har slet ikke tal på alle de gange jeg er stødt på uventede udfordringer der har forhalet projekterne.
Men det er da godt at høre at det kan gøres billigere det motiverer mig da til at undersøge markedet noget mere. Hvis jeg kan finde en realistisk pris så vil jeg også foretrække at leje da der er mindre risiko forbundet med den løsning. Alternativt kunne jeg få en snak med en nabo der bor et stykke væk og forhandler sælger/køber/bytter maskiner. Det kunne jo være han ville lave en ordning med salg af en minigraver med aftale om efterfølgende tilbagekøb efter et års tid. I tilfælde af nedbrud står jeg selvfølgelig selv med risikoen.
Tak for in-put Landlyst.
Emil