Står med et rimelig trist problem på hånden. Havde besøg af fejeren her i går og han vil ikke godkende min skorsten.
Han har ikke set denne model før og mener at den muligvis skal i skakt - for at blive sikker på hvad den må og ikke må siger han nu at jeg skal fremskaffe en installationsvejledning fra producenten. Har kontaktet forhandleren men de har ikke yderligere dokumentation på denne skorsten (ud over DS 1856-1 klistermærket). Vil nu på Mandag prøve at kontakte NBE omkring dette. '
Mener at ifølge den danske købelovgivning skal der følge vejledning/manual med alle produkter der købes o.s.v. men har altså intet fået med til skorstenen.
Har været igennem NBE's hjemmeside og Scotte.dk flere gange både forfra og bagfra men der er intet at finde, yderligere hjælper det intet at de er stoppet med at forhandle dette produkt (stoppede 2 uger efter jeg havde købt den) så alt hvad der var omkring den er omhyggeligt fjernet fra deres hjemmesider.
Derfor! HJÆLP !!
Er der nogen her på forummet der kender til sådan en vejledning evt. har en liggende (meget gerne elektronisk). Har virkelig ikke lyst til at skulle ud i at skifte skorsten nu.