Flammen skrev:2 år gammel tråd, du vækker til live?
Gør ingen ting, jeg bliver så glad når jeg ser en KSM tråd. Det er så sjældent at der kommer noget med KSM

Flammen skrev:2 år gammel tråd, du vækker til live?
Fungerer din extra blæser. Jeg ville gerne kunne fyre med træ, men efter nogle uhyggelige natte med bål og brand, har jeg forstået at fyren ikke er til træ, men perfekt til spån. Jeg startede fyren 1/10 og har fyret 174 / sække med spån. Problemet er, at jeg ikke har mere spån, men i stedet 30 m3 træavfald. En ekstra blæser kunne være en ide.leo-pol skrev:der er jo meget sjældet noget at snakke om andet en at det bare triller der ud af......![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan du ikke lave det der træaffald til flis? ellers hvis du kun fylder brændekammeret 1/3 op med brænde af gangen, kan det så ikke køre? har kendskab til 2 anlæg der har kørt i over 6 år på den måde uden problemer ud over sod i kedelen, men ikke mere end et par dage hvor den kun kører som stoker og så er kedelen helt ren igen.Ejvin skrev:Det er en fantastisk fyr til piller og spån. Efter fyring med 1 m3 trä og sod i skorsten, har jeg udelukkende kört med spån. Efter ca 38 m3 spån, er asken kun ca. 70 liter. Jeg er meget godt tilfreds, men et træfyr blir det aldrig, så jeg har nok 30 m3 træavfald jeg må smide på lossepladsen.