Jeg har lige brug for lidt hjælp her.
En kammerat har spurgt mig lidt til råds da han overvejer ny bil, med et budget på ca 40.000,-
Han er rigtigt glad for VW Golf og Passat - Så har kigget på sådanne gamle modeller der har rundet de 300.000. Det er jo en VW og kan køre uendeligt, ca.
Jeg har med det samme prøvet at få ham fra det, da det ikke er svært at finde en bil der har gået under 200.000 km til 40.000,-
Vi er ikke kommet frem til noget konkret endnu. Og det er som sådan heller ikke det jeg vil med denne tråd.
Jeg prøver i stedet at blive lidt klogere på hvad det er der gør at folk er ved at falde i svime over VW, ny som gammel. Jeg kender folk der stadig sværger til Golf mk 2 som værende verdens bedste bil. Om jeg begriber hvorfor. Bilerne er til dags dato stadig noget så kedelige. Man kan ikke sige de er grimme, ej heller pæne. Bare kedelige, som et glas vand.
Kigger man diverse motorblade er Golf/Passat ikke bedre bygget end så mange andre tilsvarende biler.
Det er ingen hemmelighed jeg er glad for Ford, men er godt klar over de også har haft deres problemer med rust. Og der findes jo også rigtigt mange andre lækre biler på markedet, end lige VW og Ford

Men kan nogen forklare mig denne iphone-agtige holdning til VW, som mange VW-ejere har?