
http://www.prishammeren.dk/shop/slagnoegler-106c1.html
Hvis 300nm er for meget så køb disse til
http://biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-o ... tk-191501/
Det var sgu da ikke meget. Hvad er det for nogle pispotte i kører icalle skrev:Hvis det er en dyr alufælg, så brug en momentnøgle eller en momenttop. Find ud af hvad moment hjulbolten skal spændes med. Det er nemlig forskelligt. Fx. skal hjulboltene på en Discovery 3 spændes med 140 nm![]()
God arbejdslyst.
Det er fordi, på sådan en Land Rover risikerer man at knække stikaksler, hvis man spænder med mereabn skrev:
Det var sgu da ikke meget. Hvad er det for nogle pispotte i kører i![]()
Caravellens hjul skal spændes med næsten 170 Nm.
Nej det er ikke det man advare imod.... man skal sådan set smørre gevindene for at spænde dem helt korrekt.... Men man må ALDRIG ALDRIG smøre anlægsfladen/konusen... For så har du risikoen for at de render løse....Tom_AT skrev:Jeg ville godt nok heller ikke bruge kobberfedt. Der må være en grund til man generelt advarer imod det, så hvorfor ignorere det, bare fordi en enkelt mener noget andet?
ja.. kobberfedt er meget aggressiv, og ødelægger lakken på alufælgene omkring bolthullerne. ofte opstår der korrosioner på aluèt hvor det har været i kontakt med kobberfedtet.Landlyst skrev:
Har du en go begrundelse?