Fruen er kommet på den geniale idé, at hun vil have installeret gulvvarme i hendes nye grovkøkken/hobbyrum, ca. 10 kvm (tidligere uopvarmet saddelrum). Nu er det sådan, at rummet ligger for sig selv uden andre rum med gulvvarme, hvorfor jeg NÆGTER at investere i en ny gulvvarmeshunt med trådløs styring, alene til det rum.
Er der en måde, hvorpå jeg kan koble varmeslangerne til centralvarmeanlægget, uden voldsom installation tilfølge? Det jeg selv tænkte var, at montere den enkelte streng som en "radiator", altså med en termostat, der styrer varmen i rummet. Dette forhindre dog ikke, at vandet går ind med ca. 55 - 65 grader C, hvor det mest optimale vel ville være ca. 28 - 30 grader C og et væsentlig højere flow? Er der en ventiltype, jeg kan montere imellem frem og retur, der vil sikre at vandet bliver "nedkølet" inden tilgang til gulvvarmeslangen? Hvordan forhindre jeg, at ødelægge flowet på resten af centralvarmeanlægget når jeg kobler denne streng på?
Håber I har nogle idéer eller indspark - Fruen VIL have gulvvarme og ikke bare en radiator, som hendes mand foreslog...