Så skete det.
5 dage med flis fyring, og min kæde til omrøreren sprang.
Hvad gør i andre når dette sker? Kan man købe en stærkere kæde, for at undgå dette problem i fremtiden? og hvis ja; Hvor?

På forhånd tak, og god weekend !

Ja det næste er vel bolten til omrørerepladen så.. -Men hvor køber man lige kædesamlere henne? Det er aldrig noget jeg har haft brug for før?Bigfoot skrev:køb en håndfuld kædesamlere.... de koster ikke alverden.
Du kan sikkert godt få en stærkere kæde, men gæt hvad der så går i stykker.
Det var ordene fra min makker, som er twinheat ejer og montør. Han sørger altid for at folk har et par ekstra samlere liggende inde bag beklædningen på deres twinheat, når han har monteret den.
Som jeg har forstået det, så sprænger den kæde ret tit, når man fyrer med flis. Ret irriterende. Jeg bliver ikke "flif-fyrer" ihvertfald. men nu har jeg lige et gratis læs, så det skal da brugesmhko skrev:var det ikke bedre at finde ud af hvorfor den er sprunget?
hvor gammel er kæden? hvordan ser kædehjulene og kæde strammer ud?
Kan fået ved smed/maskinhandler men tag lige kæden, da der sikkert findes en millard forskellige størrelserMorten o skrev:
Ja det næste er vel bolten til omrørerepladen så.. -Men hvor køber man lige kædesamlere henne? Det er aldrig noget jeg har haft brug for før?