Var lige inde for at tjekke vejret på DMI´s hjemmeside og øverst poppede der en reklame op som jeg først troede var en joke - Reklame for DACIA - Troede squ at det mærke var død og begravet.
Det er Renault der laver det på deres gamle platforme (= minimum udviklingsomkostninger) men med nye Renault motore.
130.000 for en bil i den størrelse er fo ca. ½ pris af hvad andre tager. Ulempen er middelmådighed sikkerhed, og ikke de mest dynamiske køreegenskaber.
I tyskland hvor de har været solgt i årevis, ligger Dacia som 2 på listen over de biler som folk er mest tilfredse med
triumph skrev:Det er Renault der laver det på deres gamle platforme (= minimum udviklingsomkostninger) men med nye Renault motore.
130.000 for en bil i den størrelse er fo ca. ½ pris af hvad andre tager. Ulempen er middelmådighed sikkerhed, og ikke de mest dynamiske køreegenskaber.
I tyskland hvor de har været solgt i årevis, ligger Dacia som 2 på listen over de biler som folk er mest tilfredse med
Altså en ny bil der har nogle generationer på bagen, For at holde omkostningerne nede er udstyr og sikkerhed det som man kunne forvente for måske 5 år siden ???
Til gengæld for man vel også en teknik som er gennemprøvet og uden børnesygdomme.
Måske derfor at den ligger som nr. 2 i Tyskland - som du skriver.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Dacia siger selv at de tilbyder en bil til det segment der plejer at købe en 3 år gammel bil. Og det er det man skal sammenligne med.
Jeg sad og sammelignede med f.eks en mazda 5, og jeg skulle helt tilbage til årgang 2008/ + 100.000 km. For at finde en brugt mazda 5 til samme pris som en ny Dacia. (Hvis jeg skulle købe en dacia, skulle det være en diesel, og med det udstyr jeg skulle have i, så løb den op i 170.000)
Årsagen til mit kiggeri er at jeg har en Kia Ceed (som jeg har været godt tilfreds med, bortset fra at jeg mangler plads) Det er den mellemklassebil der er billigst at eje iflg ny undersøgelse. (hvor Dacia ikke er med i)
Alligevel regner jeg med at mine 35.000 km/år vil give et årligt værditab på tab på ca. 30.000 kr. = et ca tab på 120.000 kr efter 4 år/140.000 km.
På en Dacia er der 3 års/100.000 km garentie. => at alt det den holder mere end 6 år er "gratis"
triumph skrev:Dacia siger selv at de tilbyder en bil til det segment der plejer at købe en 3 år gammel bil. Og det er det man skal sammenligne med.
Jeg sad og sammelignede med f.eks en mazda 5, og jeg skulle helt tilbage til årgang 2008/ + 100.000 km. For at finde en brugt mazda 5 til samme pris som en ny Dacia. (Hvis jeg skulle købe en dacia, skulle det være en diesel, og med det udstyr jeg skulle have i, så løb den op i 170.000)
Årsagen til mit kiggeri er at jeg har en Kia Ceed (som jeg har været godt tilfreds med, bortset fra at jeg mangler plads) Det er den mellemklassebil der er billigst at eje iflg ny undersøgelse. (hvor Dacia ikke er med i)
Alligevel regner jeg med at mine 35.000 km/år vil give et årligt værditab på tab på ca. 30.000 kr. = et ca tab på 120.000 kr efter 4 år/140.000 km.
På en Dacia er der 3 års/100.000 km garentie. => at alt det den holder mere end 6 år er "gratis"
Vil det sige at du godt kunne finde på at springe på en Dacia ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Det er nu godt et år siden at jeg oprettede denne tråd og må sige at DACIA faktisk er et mærke som man ser oftere og oftere.
Det må åbenbart have bidt sig fast her i landet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Lintz skrev:Var lige inde for at tjekke vejret på DMI´s hjemmeside og øverst poppede der en reklame op som jeg først troede var en joke - Reklame for DACIA - Troede squ at det mærke var død og begravet.