hmmm... jeg havde også problemer med piller... mest under pause fyring, hvor det brændte tilbage.
men forøg evt pulsen.. brug tricket med ved 100% drift skal du ramme den ønskede O2 % + 1 sek.... jeg lå omk. 11.5 - 12 % i puls og en O2 på 9%
forøg pause puls til f.eks. 6.5 og nedsæt tiden til f.eks. 360 sek eller mindre.
Hejsa
Går ud fra at du bruger TM3006 styring ( bruger også den på en egen fabrikeret stoker og Baxi 40 )
Der er flere ting der kan spilleind, din puls/pause under drift eller pause ??
Du kan gå ind og se din temp på stoker røret og måske hæve den lidt før der skal give alarm.
Der kan være to forklaringer på dit problem. Enten brænder dit bål videre når fyret går i pause, og bålet brænder ned i stokeren. Eller osse brænder bålet for hurtigt under alm. drift.
Du skal først finde ud af, hvornår dit fyr går ud, altså pause eller alm. drift. Du kan evt. sætte "pause under" ned til omkr. 5 procent. Så vil fyret næppe gå i pause her i vintertiden. Hvis der stadig er problemer, så er det alm. drift den er gal med, ellers er det pausen.
Hvis problemet opstår under pausefyring, kommer der sandsynligvis falsk luft ind et sted. Du mp have en utæt pakning, eller osse er trækket i din skorsten for højt, så det hiver luft ind i fyret (trækstabilisator er en god ting). Ellers kan du jo permanent sætte "pause under" til et lavt tal.
Hvis bålet brænder ned under alm. drift, så skal pulsen op - men vigtigst så skal O2 ned. Hvis du kører med for høj O2, vil fyret holde lidt igen med brændsel. Med piller vil jeg tro en O2 omkr. 8-9 er bedst, men jeg kender ikke R15 godt nok til at vide det præcist. Det er der mange andre der gør.