Hej
jeg har nu startet min weber for 4 gang iår.
men så igår ville jeg lave den første langtids stegning iår men det var da det værste jeg har prøvet
de første 15min var temperaturen ca 240G og efter enu 15min faldt den til 200g hvor jeg så ikke kunne drive den højere op temp.
helt ny pose weber briketter. kan de virkelige have fået fugt?
hvordan opbevare i jeres briketter? kunne mand evt fortøre dem så man ikke kommer udfor det igen?
Du havde vel åbnet begge spjæld?
Har oplevet at de havde trukket fugt efter de stod uden for, så nu står de enten i kælderen eller udestuen hvor der er tørt og godt.
caio35 skrev:Du havde vel åbnet begge spjæld?
Har oplevet at de havde trukket fugt efter de stod uden for, så nu står de enten i kælderen eller udestuen hvor der er tørt og godt.
svsommer skrev:Hej
jeg har nu startet min weber for 4 gang iår.
men så igår ville jeg lave den første langtids stegning iår men det var da det værste jeg har prøvet
de første 15min var temperaturen ca 240G og efter enu 15min faldt den til 200g hvor jeg så ikke kunne drive den højere op temp.
helt ny pose weber briketter. kan de virkelige have fået fugt?
hvordan opbevare i jeres briketter? kunne mand evt fortøre dem så man ikke kommer udfor det igen?
Du vil vel heller ikke have mere end 90-120 grader ved langtidsstegning?
Tror heller ikke min er varmere end de 200-240 grader, når briketterne er klar.(Målt i toppen af låget)
Men mon ikke man skal bruge kul, hvis man ønsker en højere temperatur.
Hvis du skal have varme i lang tid så er HB vejen frem. Prøvede også Webers sidste år.nmen de giver ikke så meget varme som HB. Netto havde et amok tilbud, 45kr for 9kg. Så fyldte lige lageret op;)