Jeg er i fuld gang med og lave rørføring i mit nye fyrrum og skal være færdig her inden den 1/7 pga de nye regler så jeg er lidt presset

Fyrrum er placeret i gl maskinhus og har clearet med fejer at det ikke tilsluttes stuehus endnu, men på et senere tidspunkt, der er lige en gl stald der skal lægges ned inden der kan graves rør ned, se det der arbejdes på er at få fyrings faciliteten til og køre inden den 1/7.
Jeg har søgt lidt rundt her på forum og andre steder, for at finde svar på flg spørgsmål, men ikke helt med held.
1. Rør fra kedel og op til ekspanion skal det være sammetykkelse hele vejen, jeg har ført 1" fra kedel til top af akutank og derfra lavet varmelås i 3/4" til ekspansion, ekspansion beholder sidder lige over akutank pga lille højde til tag.
Tvivlen går på om det er forbudt at lave den der varmelås i 3/4 eller det skal holdes i 1" rør?
2. Da der ikke er afløb i fyrrum hvad så med overløb fra ekspansion? er det okay med en 60liter tønde som det kan løbe i, afløb blir lavet når der graves rør ned over til stuehus, hvor der også graves el ned.
3. Skal der kunne tændes op når fejer checker? der er ingen el, men jeg kan dog godt lave en intermistisk tilslutning via en forlængerledning.
4. Alle steder hvor Ernst skriver om ekspansion nævner han en bobledåse, men indtil nu har jeg ikke kunnet finde et billede af sådan en fætter ?? hvordan ser den ud? er det bare fx 10cm 2" rør med et låg på og så et 3 mm hul i dette eller hyr?
MVH
Fedtegreven