Jeg har opgivet at finde et billigere elselskab. Når jeg kigger på elpristavlen.dk, er der ganske vist
en smule at spare. Det er dog langt fra nok til at jeg gider at skifte.
Det er min oplevelse at, når finder et billigere selskab, så er det i virkeligheden et specialtilbud til
nye kunder, der er af begrænset varighed. Ofte 3 mdr., eller lign.. Derefter er de så sjældent ret
meget billigere, end mit nuværende selskab (NRGI), sommetider tværtimod.
Da jeg samtidig kun bruger ca. 2750 kWh/år, så er en mulig besparelse i omegnen af 2-300 kr..
Det gider jeg bare ikke bruge tid på, og når jeg så har 2 elmålere (1 i hus og 1 i værkstedet), så
gør det jo ikke tingene enklere. Måleren i værkstedet viser et årligt forbrug på under 200 kWh, så
heller ikke der er der nogen nævneværdig besparelse at hente.
Priskonkurrencen gælder jo kun den rene elpris, og evt. nogle abb. udgifter. Skatter og afgifter er
jo de samme uanset selskabet. så når de reklamere med, at man kan spare eksempelvis 20% på
elregningen, er det jo 20% af de 40-50 øre strømmen koster, og ikke 20% af de ca. 2.50,-, der er
samlede pris pr. kWh.! Og 20% af 50 øre, er jo 10 øre. 10 øre gange 3000 kWh. = 300,-
Såfremt min hovedregning ikke er helt forkert, så er det altså for lidt til, at jeg gider gøre mere
ved det.
Mvh.
PS.:
Ovenstående priser er kun for at illustrere min pointe. De er ikke hentet fra nettet