Mit vandarmatur til håndvasken på toilettet er begyndt at tude som en hel Storebæltsfærge - ak ja! Så en anden færge da.
Det lyder virkeligt højt og når jeg mærker på hanen kan jeg mærke hvordan den står og ryster.
Er der nogen der har en forklaring på problemet?
Det var meget sjovt i starten, men nu er det ikke morsomt længere, nu er det hærværk
Duuuuut!!
-
- Stoker XVII
- 14
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Har takket: 213 gange
- Blevet takket: 244 gange
Duuuuut!!
Den er bare slidt, nogen gange kan det skyldes en tilkalket perlator (si i tuden)
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
-
- Stoker XVII
- 15
- Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
- Areal: 425 m2
- Brændsel: Spildkorn - Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4300
- Årligt forbrug: ca 10 tons
- Geografisk sted: Holbæk
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 136 gange
Duuuuut!!
Halløj i forum,
Jeg ser to muligheder :
a) Rørene blev ikke ordentligt afgratet ved monteringen, det giver turbulens når
vandet passerer, og kan give en nærmest skrigende selvsvingende støj, og i så fald
må VVS'eren i gang med en 'ommer'.
b) Armaturets trykklasse passer ikke på det vandtryk du har på ejendommen. De fleste
billigere armaturer har kun trykklasse 1, men kvalitets mærker som Grohe, Børma, osv
er i tryklasse 3. Har du monteret trykklasse 1, så kan det være årsagen.
Jeg ser to muligheder :
a) Rørene blev ikke ordentligt afgratet ved monteringen, det giver turbulens når
vandet passerer, og kan give en nærmest skrigende selvsvingende støj, og i så fald
b) Armaturets trykklasse passer ikke på det vandtryk du har på ejendommen. De fleste
billigere armaturer har kun trykklasse 1, men kvalitets mærker som Grohe, Børma, osv
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
-
- Stoker XV
- 13
- Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
- Areal: 200
- Fremviser gerne i postnummer: 9330
- Geografisk sted: 9330 Dronninglund
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 3 gange
Duuuuut!!
Hej, har du haner (balofix)- hedder de det?, på rørene op til amaturet? du kan evt prøve at lukke dem lidt, for at reducere gennemstrømningen. Måske det kan afhjælpe problemet.
-
- Stoker XVII
- 14
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Har takket: 213 gange
- Blevet takket: 244 gange
Duuuuut!!
Trykklasse 1 osv ?? hvad er det, vandinstallationer skal udføres efter DS 439, og armaturer skal være VA godkendte og skal kunne holde til ex. tryktrin PN6, men trykklasse 1 og 3 den var ny ?!, fortæl fortæl.Brandsen skrev:Halløj i forum,
Jeg ser to muligheder :
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
-
- Stoker XVII
- 15
Duuuuut!!
Halløj i forum,
@BWJ, folk med min levealder kaldte det enten trykklasser eller trykgrupper, i henhold til DS439,
men tror du har ret i de meste opgøres i PN nu om dage. Beklager begrebsforvirringen.
@BWJ, folk med min levealder kaldte det enten trykklasser eller trykgrupper, i henhold til DS439,
men tror du har ret i de meste opgøres i PN nu om dage. Beklager begrebsforvirringen.
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
-
- Stoker XI
- 13
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 181
- Brændsel: Højlund pillen
- Fremviser gerne i postnummer: 5900
- Geografisk sted: Langeland
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 18 gange
Duuuuut!!
Desværre er der ingen balofix'er på rørene.
Men - men - men - Nu siger konen at lyden kommer fra cisternen.
Så har vi balladen.
Når jeg rører ved armaturet uden at skrue, går det over,
men det samme sker hvis jeg rører cisternen, altså flyderen.
Skal jeg nu til at skifte begge dele?
Ja, ved godt at jeg starter med det ene, og hvis det så går over, behøver jeg jo ikke at skifte det andet, men.....
Forresten er armaturet et Damixa.
Vandet er meget kalkholdig.
Men - men - men - Nu siger konen at lyden kommer fra cisternen.
Så har vi balladen.
Når jeg rører ved armaturet uden at skrue, går det over,
men det samme sker hvis jeg rører cisternen, altså flyderen.
Skal jeg nu til at skifte begge dele?
Ja, ved godt at jeg starter med det ene, og hvis det så går over, behøver jeg jo ikke at skifte det andet, men.....
Forresten er armaturet et Damixa.
Vandet er meget kalkholdig.
-
- Stoker XVII
- 15
Duuuuut!!
Halløj i forum,
Hyle lyde fra cisternen plejer at skyldes tilkalkning, og har selv benyttet rocker metoden
et par gange til at fixe problemet, og det var af med låget på cisternen, og så pensle de
bevægelige dele med ren saltsyre, især ventilsædet hvor vandet kommer ind i cisternen.
Skal naturligvis lige lukke for vand tilførslen, og lige trække ud, sådan cisternen er næsten tom,
inden rocker metoden bringes i anvendelse. Skal love for det sydede og boblede, men det virkede
Hyle lyde fra cisternen plejer at skyldes tilkalkning, og har selv benyttet rocker metoden
et par gange til at fixe problemet, og det var af med låget på cisternen, og så pensle de
bevægelige dele med ren saltsyre, især ventilsædet hvor vandet kommer ind i cisternen.
Skal naturligvis lige lukke for vand tilførslen, og lige trække ud, sådan cisternen er næsten tom,
inden rocker metoden bringes i anvendelse. Skal love for det sydede og boblede, men det virkede