Du skal altid tage fat i din leverandør - det er leverandøren der skal finde ud af hvad der er i vejen, - hvis han ikke kan det - så kender han nogen der kan finde fejlen (Producenten) - og så tager de normalt fat i dig for at få afhjulpet problemet.Ole Larsen skrev:Hik i fyret nok en gang.
Levi!!! skal jeg henvende mig til Vølund, eller der hvor fyret er købt.
Forløb: fyret starter normalt med en rens, derefter køres piller i brænderen, og glødeelementet tænder for at få blus på lampen, så langt så godt.
Nu har jeg obs. 4 gange at så stopper antændingen, og fyret kører en rens igen, hvorved de piller der var begyndende antændelse, ryger i askeskuffen.
Så kører dyret en normal opstart, hvorefter alt forløber normalt.
Det er da ikke normalt. Tror der er fejl i styringen.
Hmmm. skulle nok have startet en ny tråd.
levi skrev:
Du skal altid tage fat i din leverandør - det er leverandøren der skal finde ud af hvad der er i vejen, - hvis han ikke kan det - så kender han nogen der kan finde fejlen (Producenten) - og så tager de normalt fat i dig for at få afhjulpet problemet.
Hvad mente han med at retarder sad "fast i skabet" ??Ole Larsen skrev:Så har Brian været på besøg, og det var s.. da en hyggelig fætter.
Nå men i er jo nok mere hook't på fyret.
Den primære årsag var at blæseren i fab.indstillingen var sat noget for højt, så bålet næsten blev blæst ud inden det var begyndt.
og så var der et par andre småjusteringer i ilt min. og max. brændværdi ændret lidt. temp for start af cirk.pumpe m.m.
Der var desuden fejl på forbindelsen mellem motor og armen der bevæger retarderne. Den sad fast inde i skabet.![]()
Desuden kom han med en god "kiks"![]()
Ved at klippe af fanggitteret kan der passere en del "små" piller forbi og fortsætte ud i askekassen, jeg har derfor sat et nyt gitter i. Og her "kiksen" !!! Man tager et stykke svejsetråd ca et par cm. længere end gitteret, og fletter det ind mellem "egerne" i de øverste firkanter.
Lader det stikke ca 1 cm. ud i hver side, herved kan gitteret kun svinge udad, og bliver stoppet den anden vej.![]()
Håber dette er svar, og evt. kan hjælpe andre
Mvh Ole
Ok Har du de nyeste udgaver af retardere i?Ole Larsen skrev:Bøjlen der vipper frem og tilbage, så retarderne løftes og sænkes, sad fast inde i skabet ved motoren.
De gamle er ligesom hængslet med en lille ring (er dem jeg har i mit ) fik og vide af Vølund at de havde udviklet nye som var hængslet på en anden måde så var bar nysgerrigOle Larsen skrev:Æææææddøøøøø![]()
det ved jeg ikke.
hvad er forskellen. ???