levi skrev:
Du bliver kontaktet af en servicemand - så der kan komme styr på dit anlæg.
Det er korrekt frontlåget ikke er helt tæt, - det behøver det skam heller ikke at være. (Grunden til at det ikke er boltet fast i fronten, - er for at undgå store skader ved en eventuel røggaseksplosion etc.).
Dog skal fyret under normal drift ikke lugte - (Under opstart på kold kedel/skorsten - kan det forekomme, - men det må ikke forekomme under normal drift).
Baglåget SKAL være tæt, - og hvis dit ikke er det, - så skal det fikses, - hvilket vi har snakket om tidligere - hvis du nu havde kontaktet mig som aftalt efter sidste gang vi stillede lidt på dit fyr (Med en tilbagemelding), - så havde denne sag været løst for længst, - men jeg eller Svend har intet hørt fra dig siden, - og vi gik derfor udfra at det var løst med de indstillingsforslag du fik telefonisk (?)
Du bliver som sagt kontaktet af en servicemand ganske snart - han har for øvrigt en ny kompressor med ved samme lejlighed.
Alt det er også fint nok Søren, men den der med den alt for utætte toplåge kommer du for nemt om.
Selvfølgelig er der ingen problemer når den kører alm. drift.
Men da scotten har så mange andre muligheder som kompressorrens, tænd/sluk ur osv., så skal den sq også kunne køre ordentligt med det.
Toplågen SKAL være tæt nok til at kunne klare en optænding. Den skal endda kunne gøre det på kold kedel!
Når den ikke kan det, er det fordi man har "glemt" at forbedre toppen da man lavede semirens som jo giver et større tryk i kedlen.
Jeg kunne godt acceptere at røgen kom ud at TS hvis skorstenen var kold, men det er ikke tilfældet.