Jeg har fået Waoo fiberbredbånd, og hastigheden har jeg ikke noget at klage over, men.....
Deres WIFi antenne og det underlige at kun én af LAN portene er åben, er nogen forbandet
juks. Adgang til selv at bestemme SSID og WPA2 krypteringsnøgle, og tildele de forskellige
enheder faste IP-adresser, kan jeg ikke få. WIFI antennen kan ikke nå fra mit kontor til stuen.
Alt sammen en kilde til meget ærgelser og forbandelser.
Jeg har så koblet min gamle router til, og har endelig fået det til at fungere nogenlunde. Jeg
har så fået de ekstra LAN porte, og adgang til at navngive mit WIFI netværk som jeg lystre.
Min NAS disk er så også kommet på, med fast IP-adresse og det hele.
Foreløbig kæmper jeg så med at få signalet ind i stuen. Hidtil har jeg brugt en CISCO RE1000
WIFI Extender, men oplever at den ikke er helt stabil, hvorfor jeg så er på udkig efter et
bedre alternativ.
Valget faldt så på et TP-Link Powerline Extender starter kit. Altså netværk via stikkontakten.
Det virker bare ikke. Jeg kan godt parre den, når de er inde på kontoret, men når jeg flytter
den ene enhed ind i stuen, fungere det ikke.
På kassen står der (med små bogstaver), " ..... adapters need to be connected in the same
electrical circuit". Det læser jeg som at de skal sidde på den samme gruppe på tavlen. Er
det korrekt forstået? -Hvis ja, så kan jeg så ikke bruge lortet, for jeg har mange grupper, og
stuen køre bestemt ikke på samme gruppe som mit kontor

Så er det så jeg spørger, hvilke alternativer har jeg?
Mvh.