Findes der en klog mand der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre her, for at få varme i mit gulv?
To-strengsanlæg, returventil siddende på returen med pilen pegende ned i gulvet, vender den ikke forkert?
Er der evt. en måde at shunte det på?
Grævling skrev:Hej med jer![]()
Findes der en klog mand der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre her, for at få varme i mit gulv?
To-strengsanlæg, returventil siddende på returen med pilen pegende ned i gulvet, vender den ikke forkert?
Er der evt. en måde at shunte det på?
Er det en vvs mand der har vendt de ventiler sådan ?Grævling skrev:Stiften sidder ikke fast. Kan godt se at jeg her har mulighed for at vende ventilen.
Desværre har jeg samme løsning på badeværelset, hvor der ikke fysisk er plads til termostaten, hvis jeg vender ventilen.
Hvilken løsning kan jeg så vælge her, for at få gang i vandgennemstrømningen i systemet?
Findes der en ventil i samme vinkel udformning hvor pilen for flow retning vender modsat?
Kan jeg bruge en almindelig vinklet radiatorventil hvor pilen vender rigtigt, med min returtermostat?
Jo, det kunne jeg vel, men radiatoren kan sagtens varme rummet op alene, det er værre med gulvet. Vil så gerne have varme i de kolde fliser både i bad og køkkenErnst Drastrup skrev:Jo, - ventilen vender forkert.
Flowet kan i dette tilfælde presse ventilsædet i bund, og så er der lukket for det varme vand.
I det andet badeværelse, hvor du ikke har plads til en termostat.
Kan du ikke her montere en termostat over på fremløbet, for at få løst problemet.