Går i gang med dagens program, dog med et noget forhøjet tempo. Ungerne bliver vækket, jeg beder den store tøs om at smøre madpakker, da vi har lift travlt.
Jeg er et smut på toilettet, hvor jeg bemærker at der stort set ikke er noget tryk på vandet i hanen!! Jeg har en slem mistanke om at der kan være noget galt i udbygningerne, så jeg skynder mig derud. Rigtigt nok, så er hele stalden dækket af 7-10 cm vand og der står en stråle på 1,5 cm i diameter 1,5 meter op i luften.
Tænker at det skal stoppes, så jeg løber gennem vandet, for at komme over i værkstedet, der ligger min lommelygte nemlig. den skal jeg bruge, da stop-hanen sidder i et læ-bælte og der er kulsort. Finder hanen og får slukket for vandet.
Nå, men jeg må jo hellere få de heste ud på marken, de skal ikke stå inde i det våde hø. Jeg følger dem ud til marken men den ene stikker af! efter den og fanger den inde i haven. Får endeligt begge heste ind i indhegningen, og ungerne har fået gjort sig selv klar ( sådan da)

Heldigvis havde jeg fittings og rør på lager og bette-bros gevindskærer lå her osse, så eftermiddagen er gået med at lave rør og køre en masse vådt halm ud.... Hestene er nu inde og står i tørt halm og gumler løs.