Blacksmith skrev:Stopper almindeligvis kun for at rense hver 4 time.
Ellers kører det modulerende til 800 l akkutank -
Er der nogen der tænker at det vil være smartere at køre fuld skrue, og så med længere pauser ??
Jeg synes dit spørgsmål er både godt og svært at svare fuldstændigt entydigt på.
I år kører jeg fuld skrue (16-17kw) i min for lille buffertank - 12 opstarter plus/minus et par stykker alt efter vind, ekstra bad or whatever.
Min tank og rørføring og fyr står et sted hvor konvektionstabet giver nødvendig varme (bryggers). Men jeg har ikke klimastyring/vejrkompensering eller rumtermostater og en intelligent styring i den dur - der kan være meget at hente her. Både m. start/stop og samlet fyringsøkonomi.
Næste år vil jeg køre på den lave setting (12-13kw) med længere brændertider og se hvad det gør.
mit fyr modulerer ikke - det har en dokumenteret virkningsgrad på 90% ved de 17kw og 85% ved de 12kw, så humlen bliver om de længere brændertider og dermed færre start-stop modvirker den ringere testede virkningsgrad.
Hvis dit fyr skal varme 800l op - trykker det så ikke bare afsted op mod de 20kw i en fart for derefter at drosle ned? Jeg synes du skal prøve dig lidt frem, men kan ikke lige sige noget mere præcist.