MichaelW skrev:Hej Thy.
Ja, jeg har trækstabilisator i og røgrør er isoleret hele vejen fra skorsten til kedel.
Jeg er ikke ikke klar over, hvis jeg har hævet den lave med 30 pct som du skriver - de 19 i luftmængde er fra fabriksmanualen, hvor den så siger 30 i tid mellem snegleindføring - den har jeg så sat ned til 40.
Jeg har låst den, så den kun kører på den "lave" ydelse, så starter fyret ved 81 grader og slutter, når den er på 82 grader. Her i søndags sprang jeg den grundige rensning over og noterede, at den nåede op på 115 grader i røgtemperatur, da den gik på pausefyring.
Jeg kan godt se, at de skriver 8 i luft og 50 i snegletid, ved lille varmebehov, men så mener jeg, vi havde problemer med at få røgtemperaturen op, så den kom med A1 alarm.
Jeg har prøvet at ringe til Baxi og at skrive til deres "spørg jørgen" to gange for at få hjælp, men de gider ikke svare...
Hvis du har et forslag, jeg kan prøve, vil jeg blive meget glad. Husk det er en 2.5.
Hilsen Michael
at køre uden at udnytte høj og lavt er forkert og uøkonomisk...
fidusen ved at have en lav lav er jo den bliver tvunget over på høj og derved for du røgtemp der er oppe og nede 80-140grader ca den skal så være over min 90grader mindst 1 gang per 30 min..
ved set på 80grader køles røggassen ikke under 80 og der ved nemmere at holde oppe..
den er helt tydeligt for stort til dit forbrug...
noter hvad du har nu...
og prøv så følgende
alarmreset +driftformsknap
-20
H0,2 husk at bladre vider med driftformsknap for at gemme i midlertidigt hukomelse og med tryk på on til sidst gemmer det helt
L0,1
no da jeg helt klart vil tro du kører uden iltstyring
18 sek 100% blæs 25
20sek 30/100% blæs 8 hvis det kan lade sig gøre...
og sidst men ikke mindst sluk lys i driftformsknap funktionen er entelig beregnet til at låse på høj eller lav mens man feks justerer på efekten og skal se om det ser rigtig ud efter 1time eller 2
talene ser meget forskelige ud fra manualen.MEN den mængde der køres ind i fyret per minut er tæt på minimums fabriksindstillinger per minut..
giv det 24 timer og lad høre hvad du oplever
husk at rense røgføler minimum en gang i måneden