levi skrev:
Vær opmærksom på den shunt der er tale om her, - virker efter det gamle system hvor pumpen styres efter returfordelerrørets temp. (Den sort boks der er monteret på det nederste fordelerrør).
Den model gik næsten alle væk fra for over 10 år siden, - i dag på de seriøse styringer styres pumpen henover selve styringen, - og ikke vha. en unøjagtig gammeldage termostat som er tilfældet her.
Jeg ville kigge efter et mere moderne system - og ikke kigge på forældet teknologi.
Termostaten er vel ikke unøjagtig, blot at der i dette tilfælde måles på retur temperaturen i stedet for fremløbstemperaturen, som egentlig er den jeg gerne vil sørge for at holde under 27 grader hvis jeg har planer om at have et laminat gulv?
Findes der så noget som er modul opbygget?
Det er jo en halvstor investering at starte ud med ca 12k for en shunt som er stor nok til det jeg skal bruge, når jeg nok kun får bygget 1-2 kredse på om året. Altså vil der nok gå en 5-8 år før jeg har koblet alle kredse på, og derfor ville det være lidt sjovere at fx kunne udvide med 2-3 kredse af gangen og så købe telestater m.m når de skal bruges.
Jeg er dog godt klar over at selve styringen til telestaterne ikke kan udbygges og kun kan håndtere det antal telestater man nu køber den til.