På forhånd Tak

Alt i alt, ser det fint ud, fårstår dog ikke den sammenkobling af vvb-erne, men du har måske en omkobling fra den ene til den anden?? Eller er det for at have sikkerhed for varmt vand ville jeg tage det varme fra kappebeholderen og bruge det som koldt vand i el beholderen.R.brander skrev:UPS Fandt lige en fejl på tegningen....den lilla og den blå streg under VVB skal selvfølgelig ikke være koblet sammen
Det er også rigtigt, men vandet skal jo rundt i anlæget, og når du sætter sætter pumpen på returen, så er det for at her er vandet koldest, og pumpen skånes herved mest muligt. Du bør naturligvis have pumpetrykket så lavt som mulig. Men min overbevisning er at både frem og retur fra anlæget skal op i toppenR.brander skrev:Tak for svarene....i skal ikke tænke så meget på el vandvarmeren...den piller jeg nu nok ned....det jeg synes virke mærkeligt er at det kan da ikke være godt at cirk. pumpen spuler vand ind i akku tanken...så bliver alt vandet da blandet rundt derinde, jeg har hørt engang at der skal være ro i en akku tank så man får lag delinger af vandet = varmest i top og koldere i bund. Er der nogen der kan lave en tegning så jeg er helt sikker på hvad i mener!
Ekspansionsbeholderen mangler lige. Kan du ikke lave en ny tegning thy (ellers er jeg bange for at det går galt med at lave anlæget)?thy skrev:sådan ville jeg gøre..
sådan var mit sat op det virkede perfekt...(havde termisk shunt med pumpe men ladomat er nok nemere løsning)
på min var pumpe på frem men sog jeg har vist kan den ligeså godt side på retur..
Ps det blev hurtig tegnet så orden må du have til gode...download/file.php?id=576&mode=view