Jeg er fornylig blevet ejer af et scotte pillefyr 16kw med version 10 styring. men efter det har kørt et stykke tid (14 dage) er det begyndt at lave aske kager eller slagger i brænderhovedet og det går derfor ud pga. manglende lys.
Jeg er sikker på det kan justeres så den ikke gør dette, men jeg er egentlig ikke interesseret i at gå og stille på fyret. jeg vil gerne have fyret selv justerer sig ind, så det eneste jeg skal koncentrere mig om er piller i tanken og at aske skuffen ikke er fyldt.
Hvordan kommer jeg frem til dette? jeg har hørt meget godt om kompressor rens, og regner med at montere dette inden længe for at fyret kan tage "lidt af hvert" forstået på den måde at det ikke er så følsom over for dårlig pille kvalitet.
derudover har jeg læst mange der mener iltstyring ikke er pengene værd fordi det er muligt at justere fyret bedre selv, men mit spørgsmål er så, hvis jeg ikke gider rende og justere og afveje hver gang jeg får nye piller, er iltstyring så en mulighed for at blive fri for dette? eller vil den ikke gøre det jeg håber den kan?
ville gerne høre fra nogen med erfaring om disse systemer, så jeg kan få et fyr hvor jeg næsten ikke skal røre en finger

Mvh Jonas