Flot projekt der. Men det er da ikke dit alvor at i vil fortsætte med 400mm blokke op vel??? Jo jo soklen skal nok holde med alt det jern. Men det er ikke håndværksmæssigt korrekt, og det kan jeg mindes du går op i søren når det gælder rør ikk osse.

Jo det går jeg meget op i - og jeg er heller ikke uenig med jer på nogen som helst måde.Ole S. skrev:Hej
Flot projekt der. Men det er da ikke dit alvor at i vil fortsætte med 400mm blokke op vel??? Jo jo soklen skal nok holde med alt det jern. Men det er ikke håndværksmæssigt korrekt, og det kan jeg mindes du går op i søren når det gælder rør ikk osse.![]()
Der skal det naturligvis være forbandt - det er selvklart :0)kaptajnen skrev:Glæder mig til at se, hvilken forbandt der bliver brugt til muren!
Jeg hader også klyt - men er ikke ekspert på murerområdet - og stoler på mine håndværkere når de fortæller mig det er ok :0)MichaelK skrev:Hej
Håber du bliver glad for dit nye "fyrrum"![]()
Med alt det jern skal sokkelen nok holde, men undskyldningen for det manglene forbandt, er da
den værste jeg har hørt i lang tid. At man ikke fuger studsfugerne i sokkelenstenene, er mere rigtigt,
så slipper evt. fugt under gulvene nemmere væk.
Hvor lang tid tror din entreprenør det tager at dele nogle af stenene på midten for at lave et
simpelt halvstens forbandt?Det er da ikke så svært
![]()
Med fire sokkelsten i højden, bliver det jo rent faktisk kun 2 sten, der skal deles, hvis grundplanet
ellers er en simpel firkant. Og så kunne der have været sparet lidt armeringsjern.
Det gælder for byggeri, som så meget andet, at en kæde er kun så stærk som det svageste led.
Men igen, det skal nok holde. Jeg kan bare ikke, som håndværker, tåle at se den slags klyt.![]()
MVH
Michael Koch
PS.: Jeg så lige nærmere på dit billede. Hvad størrelse er lecablokkene? For hvis de er bredere end en
halv længde, så går der naturligvis 6 sten ekstra til at lave et forbandt
Der skal være betongulv - og ja der er købt radonspærre.MichaelK skrev:Hej
JA, der er som med flexslanger i fyrrummet. Det er OK, men håndværksmæssigt noget klyt (Det har du for længe siden selv skrevet).
Men det skal nok holde, så stol du bare på dine håndværkere. Hvad skal du forresten have af gulv i tilbygningen? Og har I husket
radon spærre?
MVH