Hej Brian Andersen!
Har du fået "kål" på den høje røggastempertur?
Prøv uden iltstyring, bare et par dage.
Den laveste røggastemp. opnås uden iltstyring samt indstillinger der er aktuelle i forhold til boligen der skal varmetabsreguleres.
Pausetiden skal vælges således at der ikke efter endt pausetid brændes helt tæt på snegleenden, jeg selv er nede omkring 3-4min., med snegletid på 1,1sek v. Lav og luft på 10-12%.
Rensning er påkrævet ca. en gang ugentligt, som du skriver, incl. rørene hvor turblatorene sidder i, kassen under røgrørsafgang er også en faktor, bør tjekkes hver anden eller tredje måned.
Tid mellem snegledrift og blæsmængde skal tilpasses så flammer ikke bliver for lange og farven på ilden er korrekt for at opnå god forbrænding med grålig sodfarve i kedlen.
Med udendørstemp. som nu er min røggastemp. mellem 115 og 140 gr., opvarmer ca.220m2, i 2 plan halvdårligt isoleret.
Du kan prøve at hæve snegletiden, start med 1,0sek. på lav, se om du kan komme længere ned ved at holde øje med flammernes farve og længde, ellers skal den hæves.
Blæs indstilles til 10-13% men husk at tilpasse tiden mellem indføringer så der ikke brændes for tæt på sneglen.
Prøv dig lidt frem, skriv gerne om resultaterne eller spørg igen, vi er flere der gerne vil hjælpe.
Venlig hilsen
Claus Birth

Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.