Hej Triumphtriumph skrev:der er jo også:
http://www.scottedoktor.dk/
Tak for linket

Det ER sgu´bare FEDT at så mange af jer byder ind med hjælp på både det ene og det andet !!

Med venlig hilsen
Franke

Hej Triumphtriumph skrev:der er jo også:
http://www.scottedoktor.dk/
Hej Kennethxkfc skrev:Det kan være flere fejl, og styre printet kan også have en del af skylden.
Til lysføleren kigger printet på modstanden, uendelig Ω, altså fjernet ledning skal give 0lux.
Og en kortslutning, 0 Ω, skal give 100lux.
Der kan måske godt være forskel på følsomheden af printet, men der er jo ingen tvivl om at styringen ser noget når ledningen til lysføleren er monteret.
Når styringen skriver "stik afmonteret" så er det fordi den kigger på "brænder temperatur" hvis den ikke længere kan se en fornuftig modstand.
Mvh. Kenneth
Hej Kennethxkfc skrev:Det kan være flere fejl, og styre printet kan også have en del af skylden.
Til lysføleren kigger printet på modstanden, uendelig Ω, altså fjernet ledning skal give 0lux.
Og en kortslutning, 0 Ω, skal give 100lux.
Der kan måske godt være forskel på følsomheden af printet, men der er jo ingen tvivl om at styringen ser noget når ledningen til lysføleren er monteret.
Når styringen skriver "stik afmonteret" så er det fordi den kigger på "brænder temperatur" hvis den ikke længere kan se en fornuftig modstand.
Mvh. Kenneth
Hej OleOllii skrev:Jeg tror som xkfc også du skal fejlfinde lidt mere før du skifter hele styring. Især i kraft af at du kan få fejlen væk ved at rode med styring.
Har du prøvet at afmontere alle ledninger og derefter forbinde dem en af gangen?
Som xkfc er inde på kan du ikke fejlsøge på lysføler uden at brænderstikket er monteret til skakttemp.
mvh. Ole.
Hvis du får en bytter hos Scottedoktor kan du spørge om ikke de lige ville oplyse om hvad fejlen var når de har set på denFrank Nelsson skrev:
Hej Ole![]()
Tak for dit indlæg i denne tråd.![]()
Som du kan læse i mine svar, så HAR jeg altså skiftet hele kablet (med stik) fra motorprintet til styreboksen - UDEN at dette fjernede fejlen, og så der vel næppe nogen grund til at af/og påmontere et kabel ad gangen - det vil ligesom ikke rigtigt tjene noget formål, og da en udskiftning af styreboksen har løst problemet, er der vel ingen grund til at fejlfinde yderligere - det skulle da lige være hvis man kedede sig - og DET gør jeg ikke.
Mener nu også at jeg skrev, at jeg var taget til Langeland fra Gørlev (ca. 2 timers kørsel - hver vej) for at hjælpe med fyret, og var der kun en enkelt dag, så fokus var jo altså på, at få fyret til at virke - hvilket lykkedes. Og min veninde er OVENUD tilfreds med at jeg har fået fyret i gang, og formodentligt kan få en ombytterboks til 1000,00 kr. hos Scottedoktor.dk.
Hun VAR sgu´nok ikke sluppet så billigt hvis det var en VVS'er der havde fundet fejlen - og det var der jo så forøvrigt 2 forskellige VVS'ere der havde prøvet før mig - men opgav og lod være at skrive regning til hende for 2 x 2 timers fejlsøgning. Jeg er altså ganske godt tilfreds med min indsats - og det er min veninde også, og jeg kan sagtens leve med, at jeg formodentligt aldrig finder en forklaring på den noget ulogiske fejl.
Med venlig hilsen
Franke![]()
.
xkfc skrev:Hej Franke.
Du har helt ret i at fejlsøgning ikke er en nem ting, og ganske ofte er det virkeligt tricky![]()
Men lige en sidste ting, nu er der vel en ordentlig jord på styringen, som har godt fat i en ordentligt jordspyd? ellers kan du faktisk godt opleve at én styring virker perfekt, mens en anden driller, og så kan du risikere at den næste du får ikke virker, og at den lånte gør!
Mvh. Kenneth